Tidigare aktiviteter

20/3 2024 Årsmöte

Årsmöte med utdelning av konst från medlemslotteriet samt föredrag av månadens utställare Stefan Groth

Välkommen på årsmöte onsdag 20 mars kl 18:30, på Matfors bibliotek

5/12 2023 Workshop

Workshop – Gör film enkelt med ”Stop motion” med Henric Wallmark

När man gör cut-out-animation så tar man en bild på en utklippt figur, rör den lite och tar en ny bild. Spelar man sedan upp filmsnutten som blir kommer den röra sig!. Kul, och närmast magiskt att se sina figurer leva upp. Vi jobbar indelade i mindre grupper där vi testar att från ax till limpa göra en liten animerad film på ca 20 sekunder i var grupp, med fokus på kreativitet och samarbete.

26/11 2023 Övrigt

LYKTTÄNDNING ”Cirklar av ljus” på Röhmans torg

Ljusinstallation "Cirklar av ljus" med tändning av mängder av glaslyktor som förskole- och skolbarn i Matforsområdet har målat. Matfors konstförening firar 50 år och är initiativtagare till att tillsammans skapa en kreativ aktivitet med ljus, värme och vackra färger. Kom ut och njut av barnens skapelser!
Alla är välkomna till en stämningsfull stund på torget. Fri entré.

Visa alla aktiviteter