Konst efterlyses till jubileumsutställningen

Mellan den 28/10 – 4/11 vill vi ha en samlingsutställning med konst av konstnärer som ställt ut hos oss under 50 år. Föreningen har inte konst från alla utställare och behöver nu din hjälp.

I bifogad listan ser du alla de konstnärer som har ställt ut under året. Om du har konst av någon av dem och kan tänka dig att låna ut den under några dagar, bidrar du till att göra en fin och spännande samlingsutställning. Men det behöver inte vara konstverk som du köpt vid utställningen hos oss.

Om du har något verk att låna ut, maila oss följde uppgifter:

• Vem är konstnären?
  • Vad är det för konstverk? En tavla, skulptur?
  • Vilken storlek har verket?

Skicka ett mail till matforskonstforening@gmail.com senast 15/10.

Efter det kommer vi att sammanställa anmälningarna och kontaktar dig för vidare information.  Vi har inga möjligheter att hämta konstverken, och vi hoppas att du kan lämna in dem till Matfors bibliotek veckan innan utställningen. Mer information om det kommer.

Vi hoppas att du vill vara med och bidra till en fin och spännande samlingsutställning och fira våra 50 år med oss.

Lista utställare